
Bravo: Coca Cola neemt enige juiste beslissing!!!
Opvallend: wanneer je nu blikjes cola gaat kopen, bestaat de kans dat er “in aanloop naar het EK Voetbal van 2020” een Rode Duivel opstaat. Cola is namelijk een trotse sponsor van onze Rode Duivels, en wou ze dan ook uitgebreid steunen de komende maanden. En toen kwam Corona, en toen werd alles anders. Het EK voetbal werd om voor de hand liggende redenen uitgesteld naar volgend jaar, wat de enige juiste beslissing was.
Maar wel moeilijk voor de Coca Cola’s en andere sponsors van deze wereld. Nu met verpakkingen uitpakken die verwijzen naar het EK deze zomer is een beetje lullig. Uit marketing standpunt lijkt dat een blunder. En toch hebben ze bij Coca Cola beslist om deze blikjes wel te verdelen. En dat is natuurlijk de enige juiste beslissing. Het laatste wat we vandaag moeten doen is de afvalberg verhogen, en we moeten ook echt geen eten of drank verspillen. Plus: extra productie zou extra risico’s voor de werknemers met zich mee kunnen brengen.
Mensen hebben nu echt wel iets anders aan hun hoofd dan een foute foto op een blikje. Ik blijf m’n cola light met evenveel smaak drinken, en even hard supporteren voor onze Rode Duivels. Volgend jaar kan het feestje hopelijk doorgaan zonder corona-stress. En intussen een pluim voor Coca Cola Belgium! Jullie hebben de enige juiste beslissing genomen.
Lees hier de persmededeling van Coca Cola.
Reacties