
Sorry. Ik moet even sorry zeggen. Maar ik maak het goed.
Ik moet even sorry zeggen. Maar ook: merci. Een dikke merci en een welgemeende sorry dus. Het heeft met mijn wijnen te maken. Ik ben namelijk een beetje overdonderd en moet vandaag even naar adem happen. Het succes heeft me een klein beetje in de problemen gebracht. Terwijl ik een echte controlefreak ben is het toch anders gelopen dan ik had verwacht.
Toen ik een klein jaartje geleden droomde van een eigen wijnverhaal, ben ik met een sterk team met veel ervaring er vol enthousiasme tegenaan gegaan. Ik heb honderden wijnen geproefd en gekeurd en heb een selectie gemaakt van wijnen die het label Wijn Ornelis helemaal verdienden: lekkere goedgemaakte wijnen die ook nog eens betaalbaar waren. En ik heb gezegd: hier gaan we voor.
De bedoeling en de planning was om ergens begin september de grote lancering te doen. Dat ging ook lukken. We waren goed op tijd. Maar toen bleek dat er wereldwijd een groot tekort was aan papier en karton. Onze wijnboeren moesten, net als iedereen die met labels en verpakking bezig is, netjes in de rij aanschuiven. Uiteindelijk is het goedgekomen, en hebben we onze wijnen kunnen laten bottelen, en kon ik met een tweetal maanden vertraging mijn wijnen voorstellen.
Vol goede moed, want ik wist dat ik topwijnen had gevonden die ook nog eens betaalbaar waren. Maar ook met knikkende knietjes: zouden mensen mij wel geloven, en zouden ze wel zin hebben in een wijn met mijn naam op. Zeker ben je nooit.
En toen… is de boel ontploft. Sinds de lancering eind november zijn er vele duizenden flessen de deur uitgegaan. Aan een razendsnel tempo dat niemand had kunnen voorspellen zijn jullie mijn wijnen beginnen bestellen. Ik kreeg massa’s complimenten van jullie en elke dag krijg ik tientallen foto’s van mensen die mijn wijnen drinken. Zalig.
Maar eerlijk is eerlijk: het gaat harder dan verwacht. Veel harder. Nadat ontzettend veel mensen het kennismakingspakket hadden gekocht zijn ze meteen beginnen bijbestellen aan een razend snel tempo. En dat wil zeggen dat sommige van mijn wijnen (ook al hadden we van in het begin van alle wijnen vele duizenden flessen op stock staan) vandaag uitgeput zijn.
De dozen zijn weg. Ik kijk naar de lege planken in ons magazijn en denk: hoe hard is dit gegaan. Dat is fantastisch natuurlijk. Het wil zeggen dat jullie houden van mijn wijnen. Maar dat is ook bijzonder lastig tegelijkertijd, want ik wil echt niemand teleurstellen.
Nu, we zagen het al gebeuren in de eerste week. De stormloop was gigantisch. En we hebben dus meteen onze wijnen bij laten bottelen. Die flessen zijn onderweg. dat zijn er veel meer dan verwacht en die komen dezer dagen binnen in onze depot. Dat zijn opnieuw vele duizenden flessen. Mensen die al besteld hebben zullen volgende week hun bestelling dus ontvangen van de meeste van mijn wijnen.
Toch wil ik sorry zeggen. Oprecht. Ik heb het succes een klein beetje onderschat. Doordat er zoveel mensen tegelijk flessen hebben besteld is de wachttijd soms wat langer geweest dan we beloofd hadden. Dat is super vervelend, want ik wil niks liever dan iedereen gelukkig maken. Maar aan het begin van zo’n verhaal is het altijd een kwestie van inschatten en dus eigenlijk gokken hoeveel succes het zal hebben, en we hebben dat, in alle bescheidenheid een beetje onderschat.
Maar! Er is een maar. De meeste wijnen zijn intussen dus weer binnen (er zijn letterlijk tienduizenden flessen bij gebotteld). De meeste zijn ook weer snel leverbaar. En omdat ik jullie wil bedanken voor jullie enthousiasme, en in sommige gevallen ook voor jullie geduld wil ik jullie een korting geven op je volgende bestelling.
De kortingscode is ORNELISMERCI Ze genereert een korting van 5 EUR op het totaal van je winkelmandje (niet op de verzendkosten). De korting is vanaf nu geldig tot en met 30/06/2022 dus je hoeft je niet eens te haasten en kan per klant 1x gebruikt worden!
Dus wanneer je een volgende (of eerste) bestelling doet kun je bij het afrekenen deze code intikken en gaat er 5 euro af van je totaalbedrag. Omdat ik oprecht sorry wil zeggen voor het geduld dat jullie hebben moeten tonen, maar vooral om jullie te bedanken voor het grote vertrouwen. Sorry dus, maar vooral dank u wel. Ik zal er alles aan doen om de komende jaren genoeg goede flessen aan een scherpe prijs op voorraad te hebben. Beloofd.
Wijn bestellen kan nog altijd via www.wijnornelis.be
Reacties