Zeer opvallend hoor. Gisteren schreef ik hier op Would Be Chef een blogpost over het Adults Only terras dat deze zomer is opengegaan aan het casino van Oostende. Er was daar super veel discussie over in de pers en op de sociale media. Ik had daar zelf nogal een genuanceerde mening over. Lees die hier gerust nog eens na. Maar opvallend: de reacties van mijn volgers waren eigenlijk veel duidelijker en ook een pak minder genuanceerd dan die blog van mij.
Zowat alle lezers vinden het geen enkel probleem dat er Adults Only zaken bestaan: hotels, clubs, restaurants, en ja zelfs terrassen. Ze begrijpen honderd procent dat er verschillende soorten zaken moeten bestaan: plekken waar je met je kinderen van harte welkom bent en waar die zich dan ook helemaal kunnen uitleven zonder lastige blikken toegeworpen te krijgen. Maar ook zaken die duidelijk stellen: hier liever geen kinderen. Prima toch?
En het zotte is dat mensen mèt kinderen nog een stuk enthousiaster zijn dan die zonder. Unisono zeggen zij: natuurlijk snappen wij dat mensen zonder kinderen graag rustig op hun gemak zitten. En heel bijzonder: de meeste mensen met kinderen schreven me dat ze zelf ook wel eens graag zonder hun kroost gaan eten of feesten en dat ze dan ook eerder geneigd zouden zijn om naar Adults Only plekken te gaan. Gewoon voor de rust en de kalmte…
Iemand heeft het in een reactie zo verwoord: “wij gunnen mensen zonder kinderen hun rust, en houden daar zelf ook wel eens van. We zien onze kinderen graag maar één keer per jaar proberen we ook een paar dagen naar een Adults Only hotel te reizen, en dat zijn zalige dagen. Geloof me. En trouwens: als je beslist om je eigen kindjes thuis te laten, zit je ook niet op die van andere mensen te wachten op verlof, geloof me Sven.”
Kijk, die discussie kan ook weer opgeborgen worden. De Vlaming, of toch zeker zij die mij volgen zijn eigenlijk geen moeilijke mensen. Leven en laten leven. Mooi zo. Geniet van deze zondag! Met of zonder de kinderen.
Vandaag is het International Hot and Spicy Food Day. En laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik hou niet van overdrijven. Mijn eerste kennismaking met de échte scherpe keuken was toen ik zeventien was … Lees meer
Vandaag is het ‘Bittersweet Chocolate Day’, een term die je tegenwoordig steeds vaker ziet opduiken in Engelstalige recepten op blogs of sociale media … Lees meer
Intussen zit de eerste werkweek van 2026 er bijna op en zit iedereen zo’n beetje zijn ritme te zoeken in die speciale, koude maand die januari is. Buiten is het guur, soms zelfs wit van de sneeuw, de dagen blijven kort en na het uitbundige feestgedruis mag het leven opnieuw wat eenvoudiger worden … Lees meer
Ja jongens, 28 december 2025 voelt voor mij heel bijzonder. Want vandaag is het precies 500 dagen geleden dat ik een beslissing nam die mijn leven op een kleine maar belangrijke manier veranderd heeft … Lees meer
Het is kerstavond. En ook al ben ik koning Filip niet, toch sta ik er elk jaar opnieuw op om even stil te staan en jullie allemaal een warme kerstboodschap te brengen … Lees meer
Glühwein hoort bij de winter, zoals koude handen, rode wangen en dampende bekers in de hand terwijl je met de handschoenen aan het sukkelen bent. Overal in het land duiken kerstmarkten op, met lichtjes, houten chalets en de geur van verwarmde wijn … Lees meer
Ik organiseer graag etentjes bij ons thuis. Dat zijn voor mij echte topavonden: uitgebreid koken voor gasten, meerdere gerechten op tafel zetten en daar zorgvuldig gekozen wijnen bij serveren … Lees meer
Op de Dag van de Bouillabaisse vieren we een van de meest iconische gerechten uit de Zuid-Franse keuken. Bouillabaisse is een traditionele Provençaalse vissoep die zijn oorsprong vindt in het bruisende Marseille, waar vissers vroeger de minder verkoopbare vangst van de dag gebruikten om er een rijke, geurige maaltijdsoep van te maken … Lees meer